söndag 10 juli 2011

Ska börja ta och sätta fart med träningen igen! Nu har jag inte tex spelat fotboll på 4veckor, hemskt jag vet!
Undantag, matchen med damerna mot pajala i veckan. Då vann vi med 3-0.
Så, nu idag ska jag börja med styrke. En bra början, eller?
Jag har ju ett schema att köra efter som mina tränare satt som krav för oss i laget. Och det är det minsta vi ska göra egentligen. Okej, ungefär såhär ser det ut då.
Tre dagar i veckan, eller så var det fyra?
En dag ska man jogga minst 5km, och efteråt köra styrka i en halvtimma.
Två dagar ska man köra intervaller. Maxa (nästan) i ca 2-3 min, vila likalänge osv. i ca en halvtimma.
Efteråt är det styrke som gäller i halvtimma ungefär.
Styrke menas med tex, situps, armhävningar, benböj, plankan osv.
Hmm, timma om dagen ska väll räcka alltså? Men jag kör styrke själv under resten av dagarna. Nån dag blir väll vila, men annars! Måste ju vara tränad tills vi kör igång igen!
Måste ta mig ut på planen också ju, men det är inte alltför långt borta nu! Jag är sugen som ... att få spela igen! Får väll dra med mig någon/några dit. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar