måndag 19 december 2011

Ja idag, eller igår då ;) Så har jag varit och handlat lite julklappar på stan, och städat. Sedan har man sett tv, varit på datan, fikat och ätit gott, hämtat marcus, och sedan kommit hem..
Nu vill ja bara sova typ jätte länge, kring månader. Eller varför inte i ett år, efter att ha firat jul. Och träffat nära och kära såklart.
Ibland, (som nu hehe) tänker jag bara för mycket. Jag... Jag kan som inte beskriva känslor och så.
Men alltså.. Jag orkar som inte med sånthär, det är kanske inte lika jobbigt som det var förut, men det är fortfarande jätte jobbigt. Och orkar inte med att vara såhär "olycklig" längre. Måste försöka bli lycklig för allt jag har annars också!
Men även om det finns de som vill vara vän med mig fortfarande... Så kan jag inte alltid vara det. Just för
att jag måste tänka på mitt eget bästa där också. Det går verkligen upp och ner för mig med dem tankarna. Fast alltid blir det ändå tanken på att jag också måste få vara lycklig nångång.
Jag längtar verkligen tills jag blir "vuxen", och har egna barn och egen familj. Jag längtar efter att ha någon att dela mitt liv med. Så att jag slipper allt det här. Så att jag har någon att älska. Som älskar en tillbaks. Finns det ens någon som jag älskar nog mycket? Eller som älskar mig nog mycket? Undrar just de. Ingenting, lär väll bli rätt.
Jag trodde på mycket med en person, men sedan sket sig allting och nu är det som de är.
Jag älskar honom än, ja. Men nu är jag rädd att jag börjar älska någon lika mycket och mer, och sedan händer samma sak igen. Hmm, jag kommer aldrig förlova mig eller skaffa barn eller nått förrens man känner sig hundra procent säker, kanske inte direkt. Men det förhållandet ska ha hållit ett par år iallafall.
Vill aldrig mer få det såhär igen, även om det kännts värt så vet jag inte längre. Förstår inte själv hur jag orkar med allt. Men han är värd att lida för. Han är en så pass bra människa.
Men nångång slutar nog vår vänskap också. För såhär kan det inte fortsätta livet ut. Även om man tror att allt sånt här tillslut löser sig. Så tror jag inte riktigt det. Inte med han, Johannes, iallafall. Jag älskar honom inte som vän.

Men nu ska jag sova! Ska upp om drygt sex timmar... :'(

Godnatt !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar